۵.۵ درصد از صادرات غیرنفتی ورق فولاد است

رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق گفت: بخش عمده‌ای از صادرات غیر نفتی کشور شامل ۵.۵ درصد به ورق فولاد، ۵.۴ درصد به متانول، ۴.۴ درصد به شمش فولاد و ۳.۸۴ درصد به پلی اتیلن اختصاص دارد.

به گزارش صدای بورس، جمشید نفر گفت: بازار صادراتی ایران سنتی یا نعمتی است و جنبه های بازاریابی در آن ها وجود ندارد، صادرات نعمتی حاکی از قرار گرفتن انرژی و کارگر ارزان در اختیار تولید کننده است، مانند فولاد و پتروشیمی که در حقیقت صادرات نعمت از کشور است، اگر روزی این تولید کنندگان نتوانند از انرژی ارزان استفاده کننده برای ادامه صادراتشان باید چه کنند؟


  • بیشتر بخوانید:

ابلاغ شرایط خرید ورق گرم


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، صادرات کشور ما منوط به چندین کالا از جمله ورق فولاد، متانول و شمش فولادی می شود حال اگر این کالاها به نحوی مورد تحریم یا خطراتی واقع شوند، صادرات با آفت میلیاردی مواجه می شود. نبود به رشد متوازن در کشورهای هدف و کالاهای صادراتی از مشکلات تجارت ایران است و کشور باید به فکر عمل ثانویه ای روی کالاهای مازاد صادراتی باشد تا ارزش افزوده بالاتری به دست آورد.

تنوع صادراتی


تنوع کشورهای هدف صادراتی برای ایران وجود ندارد و عمده صادرات ایران به کشورهای چین، ترکیه، امارات، عراق و هند است، بازارهای صادراتی ایران سنتی یا اتفاقی است و صادرات به اروپا بر اساس استاندادرهایی است که به این آسانی صورت نمی گیرد.

کد خبر 445617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =